وبلاگ

انتخاب باتری قابل شارژ مناسب

بروزرسانی: 23 دسامبر 2020

آنچه در این مقاله می‌خوانید

چند نکته برای انتخاب درست باتری قابل شارژ سیستم های حفاظتی

آیا در انتخاب باتری مناسب با دستگاه خود مشکل دارید؟ میدونم چقدر برای خرید باتری قابل شارژ 12 ولت یا باتری 6 ولت مناسب و با کیفیت و از همه مهمتر خوش قیمت ذهنت رو مشغول میکنی. پس چند نکته درباره باتری های یو پی اس و قابل شارژ بهتون توضیح میدم شاید مورد استفاده قرار بگیره.

1- اندازه باتری قابل شارژ خشک یا سیلد لید اسید

سایز باتری های قابل شارژ

باتری های خشک قابل شارژ که به VRLA معروف هستند طبق آمپر و ولتاژ ساختار باتری خشک در سایزهای مختلفی تولید می شوند. رنج استاندارد باتری ها خشک هم اکنون چند موردی رو برای شما مثال می زنم.

شاید فکر کنید یکسری رنجای باتری به چه معنایست و به چه دردی میخوره، که کاملا نظر شما درسته بدلیل اینکه کارخانه ها برندهای مختلف برای دستگاه های مختلف هر روز تولیدات جدیدی دارند همینطور برای باتری ها با ولتاژهای مختلف دیگر هم رنجهای مختلفی تولید می شود اما همیشه برای مثال باتری 12 ولت 9 آمپر ساعت همیشه یک سایز و اندازه دارد. پس انتخاب ولتاژ و آمپر در سایز باتری تاثیر دارد و طبق نیاز شما باید این اندازه تهیه شود.

2- تاریخ تولید باتری

به راحتی می توانم بگویم تاریخ تولید سال باتری برای مصرف کننده چه بسا ماه تولید باتری مهم می باشد پس در نظر داشته باشید هرچه تاریخ تولید جدیدتر باشد عمر باتری خشک شما بیشتر هست. دربازار هرچه تاریخ قدیمیتر باشد امکان کار نکرد سلول های باتری بیشتر هست و درنتیجه فروشنده با اعلام تاریخ باتری با مشتری خود با اطلاع دهد و حدودا این باتری ها قیمت کمتری از باتری تولید جدید دارند.

در نظر داشته باشید برای اطلاع از تاریخ باتری هم میتوانید از فروشنده بطور شفاف جویا شوید و اگر اینترنتی خرید می کنید داخل مشخصات فنی محصول را حتما بخونید و می توانید روی پنل باتری بطور هک شده از تاریخ تولید باخبر شدید.

3- برند با کیفیت باتری

من درک می کنم که برای انتخاب درست باتری با این همه برندی که در بازار موجود شده انتخاب برای شما سحتر می شود. نکته اینکه حتما مشاور خوبی داشته باشید و اصالت باطری خشک در وب سایت یا گذشته اون برند رو پرس و جو کنید و یا در اینترنت جستجو کنید و مهم گارانتی نسبی که به محصول می دهند نشان دهنده خوب بودن محصول هم میتوان در نظر گرفت.

4- قیمت و خرید باتری 12 ولت

قیمت باتری های خشک بر طبق سرب بازیافتی، سرب خالص، کشور تولیدکننده، کیفیت موارد تولیدی قیمت های مختلفی دارند پس حتما از کارشناس یا فروشنده دلیل قیمت بالاتر رو بپرسید تا توضیحات شفافی برای شما انجام دهد.

5- انتخاب مناسب باتری خشک

انتخاب باتری کاملا با دستگاه مصرفی مورد نیاز شما رابطه مستقیم دارد منظور از این رابطه اطلاع از ولتاژ مصرفی سیستم و آمپر مورد نیاز و طول مدت نیاز شارژدهی به سیستم هست که حتما از باتری مورد نیاز دستگاه اعلام حریق یا اعلام سرقت و یا سیستم بکاپ شارژ مانند UPS ها اطلاع داشته باشید.

جمع بندی

برای هر سیستم امنیتی و حفاظتی نیاز باتری های خشک قابل شارژ نیاز اساسی سیستم هست و برای انتخاب درست باتری با تواجه به توضیه های انجام شده دراین مطلب و مشاور امنیتی خود بهترین باتری رو انتخاب کنید تا احتمال هرگونه خطر سرقت و امنیتی و آسیب به سیستم را کاهش دهید. حرف آخر اینکه باتری ها نقش مهمی در زندگی روزمره ما در همه سیستم ها و دستگاه ها ایفا کرده اند پس کیفیت را فدای کمیت سیستم نکنیم.

بدون پاسخ/5

دیدگاهتان را بنویسید

خانه
منو
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من